23.1.2015

Lisää tunnelmanluojia kotiin



Viikonloppu. Menosuunnitelmia. Voi olla, että leposuunnitelmiksi vaihtuvat kehon vaatimuksista, mutta jo suunnitteleminenkin tuntuu hauskalta. Tänään lähdin pitkästä aikaa yksin kotoa illanviettoon, kynttiläkutsuille.

Vaikka mr Pii miten arvostaa ja oma-aloitteisesti meistä useammin jopa luo tuikkutunnelmaa, en mun arvokkaiden kynttiläkippojen tarpeellisuutta oikein saanut sille vakuutettua. Tosin se vain hymähteli, eli eikös se oo melkein hyväksyntä? Ihmeellinen hyväksyntä tuli myös mun älyttömälle kahvikuppikuumeelle: olin pyöritellyt yhtä huuto.netin kohdetta, ja kun en saanut mössöaivoisuudessani päätöstä tehtyä, se käväisi vaivihkaa 5 minuuttia ennen huudon loppumista huutamassa. Ja hyvät kaupat tekikin kaikkine kaupanpäällisineen. Ihmeellinen mies. Vaikka miten oon nuiva ja kykenemätön ja olematon, se tekee mun puolesta kaiken. Ihan hömppäostoksista alkaen. Lämmittää auton joka aamu, pukee lapset ja ruokkiikin useimmiten. Ja pesi uunin.

Kahvikupit esittelen sitten varmasti, kun tulevat perille. Paitsi jos olivatkin ihan huono sika säkissä. Sitten en mainitse mitään, älkää tekään. Eikä varmaan mr Piikään, hymähtelee vain. Semmoinen se on oppinut olemaan.



Syleile elämää. Koko sydämestäsi. Just. Syleilin.




10 kommenttia:

  1. Hyvä mies! Sen oon halunnu sanoa jo ennemminki ... mutten oo uskaltanu. Vaikkei kehun sanomisessa pitäis olla mitää jännitettävää. Enää tämän kirjotuksen jälkeen ei voi olla vaan hiljaa. Hyvä se!
    -r

    VastaaPoista
  2. Kiva kun kävit :) Arvokkaita olivat, itsekin montaa haaveilin ja yhteen tyydyin. Päädyit itse kyllä kauniiseen! Ja kyllä, ihana mies sinulla! -Jonsku

    VastaaPoista
  3. Kiva kun kävit :) Arvokkaita kyllä olivat, itsekin montaa haaveilin ja yhteen tyydyin. Valitsit kyllä kauniin! Ja kyllä, ihana mies sulla! -Jonsku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, eka julkaisu ei muka tullut ja nyt niitä on kaksi..

      Poista
    2. Oli kyllä mukava ilta, kiitos vielä! Mun ei muka pitänyt tilata mitään, mutta arvelin, että siellä oli jotain ostovimmaa kiihdyttäviä tuoksukynttilöitä? ;D Ei vaiskaa, ei vain malttanut olla ostamatta. Monikin olisi kelvannut, mutta kyllä mäkin jouduin budjettisyistä tyytymään vain yhteen ostokseen. ;)

      Poista