4.4.2014

Näin Nooan


Käytiin työporukalla katsomassa Nooa. Ajatuksia herättävä, mahtipontinen ja visuaalisesti kiehtova. Vähän ahdistava ja vähän pelottava, aika raakakin. Muutama kohta leffassa yllätti, enkä oo varma tarkoitanko hyvällä, vai huonolla tavalla. Tai no, ehkä yllättävyys on ihan hyvä asia.

Näyttelijät olivat aivan uskomattoman taitavia, ja tarkemmin kohtauksia paljastamatta kerron, että jos yleensä pidättelen (lähes poikkeuksetta hyvällä menestyksellä) kyyneleitä, niin nyt valui meikit poskille vängällä ja jouduin tosissani taistelemaan hysteeristä parkua vastaan. (Tosin muihin katsojiin ei tainnut vaikuttaa samoin, outoa. Kertooko se sittenkin jotain musta, eikä heistä?)

Sitä en tiedä, oliko leffa uskonnon oppitunti tai historian oppitunti, mutta ei se nyt ihan pelkkää viihdettäkään ollut. Uskallan suositella, vaikka iltapäivälehti ei suositellutkaan. Paitsi sitten en suosittele, jos haluat edelleen nähdä tarinan mieluummin tällaisena söpöjen otusten väriloistona:





4 kommenttia:

  1. Mä ainakin valitsen mielummin ton kuvan mukaisen iloisen väriloiston, vaikka ei kai se juttu oikeesti ihan noin iloinen ollut.

    VastaaPoista
  2. Oi, pitäiskin mennä kattomaan! Yleensä itte varon suosittelemasta elokuvia ihmisille, kun tuntuu, että niin usein ne pettyy. Mun mielestä nerokas dialogi on jonkun toisen mielestä "tosi sekava" tai mun mielestä koskettava on toisten mielestä "liian lässy" ja mun makuun sopivan dramaattinen onkin jollekkin liian raakaa. Itte taas oon mielestäni erittäin kaikkiruokainen. Ja mitä enemmän lehdis ja arvosteluis lytätään, sitä parempi leffa saattaa olla... Ja mä oon realistisen kuvauksen ystävä, siis söpöstelyn sijaan (tosin jokin raja, splatter-leffat on liikaa). Kun toiset kauhisteli, mä tykkäsin kovasti esim. The Passion of Christista. Voiskin taas kattoa sen pääsiäisenä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitten kuulostaa siltä, että tuokin varmasti maistuisi, eli SUOSITTELEN! :D Mulla on oikeasti vähän sama fiilis tuon "suosittelun" suhteen, jännitän jotenki ja pelkään olevani nolo, jos suosittelen semmoista, mikä onki kaikkien muiden mielestä huono. ;) Että meneekö nyt sitten rahat hukkaan niillä, jotka leffaan yllytin. ;)

      Ja totta, tuon pääsiäisleffan voiskin kattoa! En oo nähny ku kerran, enkä muista oikeestaan mitään siitä. Tai no, juoni kerrattiin kyllä viimeksi tänään koulussa. ;)

      Poista