21.2.2014

Täti(look)





Oon kyllä kuullut niin monesti hehkutettavan täteilyä. Oon silti jotenkin ajatellut, että se on semmoista "näin vain kuuluu sanoa" -juttua, kun omien sisarusten lapsista KUULUU olla innostunut. Mutta voi että, kun se nyt sitten onkin siistiä! Ihan supersiistiä, ihan parasta (juurikin näillä liioitellun kuuloisilla sanoilla sanottuna)! Ihana pieni, niin tutun tuntuinen vauva, melkein oma, muttei silti yhtään. Miten eksoottista voikaan olla taas vaihtaa vaippaa alle nelikiloiselle, ja miten herkuttelua onkaan hellitellä sitä Miniä juuri niin kauan, kunnes se alkaa tarvita jotain. Uuh, iiihana vauva, voi että.

Faari otti serkuksista kuvia. Ja minä TÖRKEÄSTI varastin ne tänne. Vedin sentään filttereiden läpi... Poika piteli pyynnöistä huolimatta nenäänsä, koska "vauvantuoksu" oli liikaa. Serkku siis haisi herkkään nenään "vauvan oksennustaudilta", eli mun nenään vain nostalgiselta, suloiselta maitopuklulta.

Kuva kertoo myös rillipäisyydestä. Sain päätettyä ja valittua, enkä hämärässä ajetun kotimatkan jälkeen enää yhtään miettinyt, että olikohan hankinta tarpeellinen vai ei. Oli, silmät toimii huomattavasti paremmin näiden läpi, vaikkei isoista tehoista ookaan kyse.

böö.

10 kommenttia:

  1. Tätiys on kyllä ihan huippua! Musta tuli täti kolme viikkoa sen jälkeen kun musta tuli äiti, ja molemmat roolit on ihania, mukavasti vähän erilaisia. Tätiydessä ei ole samanlaisia paineita kuin äitiydessä.

    Vähänkö mummous tulee olemaan mahtavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, sitä mummoutta oon kuullut hehkutettavan jopa VIELÄ enemmän, kuin tätiyttä! :) Ihanaa, kun on mahdollisuus muihinkiin tärkeisiin lapsiin, kuin omiin. :)

      Poista
  2. Tätiys on ihaninta!
    Tänään mun veljenpoika otti mun sormesta kiinni ja vei mut soittamaan kitaraa. Ei se oo ennen tehnyt niin, kun on kävellyt vasta kuukauden. Rakastuin taas vielä vähän enemmän siihen, jos mahdollista. En onneks ruvennut parkumaan liikutuksissani, se olis saattanut pelästyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooooi, ihana!! :) Mut joo, hyvä ettet parkunut, pysyit coolina tätinä. ;)

      Poista
  3. Tätiys <3 Mutta mistä saisin itse motivaation silmälasien hankkimiselle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ainakin motivoi erityisesti Instrun kympin kehykset. ;) Tosin se tarjous ehti jo loppua...

      Poista
  4. Täti. Se on ihanaa. Ne on melkein kuin omia, mutta ei kuitenkaan ollenkaan. Siskonpoika on nyt 2kk, joka kerta sylitellessä ihmettelen kuika hän ei olekaan Minun Lasteni näköinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, totta! Mäkin oikein hakemalla haen yhdennäköisyyttä omiini, mutta kylläpä tuo ensimmäinen täditettävä näyttää useimmiten pelkästään Äidiltään ja Isältään, eikä juurikaan meidän lapsilta. :)

      Poista
  5. Mun tätiyden vuosipäivä tulee muutaman viikon päästä. 5 VUOTTA! Se on hauskaa, yleensä. Varsinki kun ne kasvaa niin sitte ei tartte ku ottaa ne parhaimmat päältä. Viimeks sain elokuvaseuran Onnelia ja Annelia katsomaan. Onnea kaikille täteille vielä, teillä on IIIISO tehtävä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos omasta puolestani, ja iloa sunkin täteilyyn! Tuossa vaiheessa se onkin varmasti taas ihan erilaista, kuin tässä vaiheessa, mielenkiinnolla odotan! :)

      Poista