26.1.2014

Vilukissanpentukuume



Mulla on sitten porttikielto kaikkiin kyläpaikkoihin, joissa on kissanpentuja. Ihan vain tiedoksenne... Etten tee kaappauksia, joita myöhemmin kadun (tai joista saan muuten vain kuulla kotona kunniani).

Oon sanonut, että haluan antaa lapsilleni mahdollisuuden lemmikkiin, jos sellaista toivovat. Viimeviikkoina mut on vallannut ihan kumma, vastustamaton kissakuume. Ja eilenpä sitten kuului ensimmäistä kertaa auton takapenkiltä taikasanat: "Äiti, minä haluaisin, että meillä olisi kissa."

Illalla keskustelu jatkui saunan lauteilla:
"Äiti minä tuun sun kanssa saunaan, kun minäkin oon semmoinen vulu... vilikis.... vulikis.... vulukussa, vul... vul... vii, vilukissa."
Ai ootko säkin vilukissa? Mä kyllä tosiaanki oon!
"No eeei, ei tässä nyt mistään kissoista ole kyse, vaan koirista. Mä oon ainaki vilukoira."


(Viimeviikkoisen kyläpaikan kissanpentu ei onneksi ollut kaupan. Ja kuvan salamaton kännykkälaatu takaa, ettei tarvi piirtää Pikkiriikkiselle naamaria (nimellisen) anonymiteetin säilymistä varten.)


4 kommenttia:

  1. Kissat on kamalia. (Tää on sellainen innon hillitsemislauselma.)
    Ne haisee pahalle, pissaa sisälle, raapii kaikki huonekalut piloille, kantaa sisälle kaikkee epämääräistä, niistä lähtee karvoja, niitä kiinnostaa sinussa vain se, että annat ruokaa ajallaan, ja mielummin jotain hyvää ruokaa...

    Osta koira, ne ne vasta on mukavia, siistejä ja helppoja... (joopa)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos näistä. :D Aina järkevyyksissäni muistan noi kaikki huonot puolet, mutta sitten taas yhtä helposti uskon, kun joku väittää omien kissojensa olevan sellaisia, joista ei irtoa karvaa, ja jotka ei revi kalusteita. Joopa joo. ;)

      Joskin toi viimeisenä mainitsemasi "huono puoli" on mielestä osittain ihan hyväkin puoli. ;)

      Mut nyt ei oo yhtää semmonen koirakuumekausi, onneksi. ;)

      Poista
  2. Meillä on kissa on pikkumies on aivan rakastunut siihen =D ite en niin oo kissaihminen =D liityin lukijaksi!! Tervetuloa meitä seuraamaan tutipuu2012.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, tervetuloa! :) Ja niinpä, lapset tykkäis taatusti. Toi kuvien kissa oli ihana siitäkin syystä, että se antoi Pikkiriikkisen roikottaa itseään miten vaan (siinä kohtaa tosin näytti vähän apua kaipaavalta, kun lapsi kömpelyyksissään roikotti kaulan ympäriltä...)

      Poista