8.5.2013

Mielettömän isoja pikkuasioita



Mieletöntä, että oma lapsi opettelee ajamaan polkupyörällä.
Mieletöntä, kun se tutustuu tosta vaan talviunilta heränneisiin naapureihin.
Mieletöntä, että Pikki Riikkinen osaa matkia mun "tättättäätä", "ää-äätä" ja päristelyä ihan samoilla äänenpainoilla.
Mieletöntä, että se polkupyörä on mun vanha. Että se on säästetty ja että mr Pii kunnosti sen. Ja miten ylpeä Poika onkaan.
Mieletöntä, kun noi pienet leikkivät keskenään.
Mieletöntä, kesä!
Mieletöntä, miten pitkät silmäripset meidän perheen kaikilla-muilla-paitsi-mulla on.
Mieletöntä, mikä hetki: oma kahvimuki, oma koti, omat lapset, viesti omalta mieheltä ja hetki omaa aikaa. Ja ikkunan takana mustarastaspariskuntakin puuhastelee leppoisasti. Rouva tekee pihahommia ja ukko päivystää kivellä.
Ja mieletöntä, miten oikeassa Poika onkaan, kun se iltapalapöydässä kallistaa päätään ja toteaa murjottavalle äidille, että "meetkö sitten ilman iltapalaa nukkumaan". En mennyt ja lakkasin murjottamasta.
Mieletöntä, miten mun sydän oikein pamppailee!


"Katso tänne", sanoo Kesäaurinko, ja minähän katson.



Mulla on muuten fiilis, että Se Pöpö on vielä jossain sohvan takana piileskelemässä ja haluaa leikkiä... Katotaan...

2 kommenttia:

  1. Mielettömän ihania fiiliksiä!
    Meilläkin on ollut varmaan kaikki kiertävät flunssat talven ja kevään aikana, ei kivaa! Jospa kohta Pöpö jättäisi rauhaan ja saisi siirtyä ihan vaan heinänuhaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi heinänuha! Mä ajattelin skipata kyllä sen. Toivon, että mun viimekesäiset allergiaoireet oli vain raskausherkkyyttä , eikä tänä vuonna tarttis sellasiakin potea.. Tsemppiä teidän pöpöilyihin ja nuhailuihin.. Hiphip!

      Poista